ads02

Sunday, June 23, 2019

Addon White Coffee - Meru, Ipoh Perak

Hi Guys,

Kali ni entry aku pasal cafe yang terletak di Meru, lokasi betul2 tepi McDonald’s Meru.
Nama cafe tu adalah “Addon White Coffee”. Cafe ni lebih kurang nak buat sama macam
Paparich, georgetown white coffee atau Old Town White Coffee. Sebelum aku kesana, aku
Akan survey dulu kat Facebook atau mana2 entry org yg telah experiance bersama “addon
White Coffee”. Rata-rata comment yang positif dan lagi menyakinkan aku kesana.

Cafe ni bagi aku bersih dan selesa, makanannya berasaskan mee, kuew teow dan nasi.
Keistimewaan cafe ni, mee dan kue teow diorg buat sendiri. So takkan ada rasa kapur bila makan.
Menu tak berapa banyak sangat, maybe sebab masih baru kot. Service memang tip top, baru 5 minit
Order.. bertalu-talu makanan sampai. Maybe mungkin cafe tu tak bz. Layanan pekerja kat sana very very friendly. Aku rate 8/10. Rata-rata netizen yang kesana Semua kata service tip top. Harga makanan pun boleh dikatakan murah jugak. Konsep cafe ni Order Lepas tu terus bayar, lepas tu baru makanan korang sampai. Kat cafe ni setiap single makanan dan minuman yang korg order kena bayar, termasuk air suam.


Bagi aku takdela sedap mana pun cafe ni. Kalau nak bandingkan dengan Paparich aku bagi 3/10.
Menu makanan dan minuman tak banyak pilihan. Kalau yang sukakan mee tarik dan kue teow tarik
Bolehla try. Dibawah aku share menu makanan dan Minuman yang disediakan:-














 Dibawah adalah makanan dan minumam yang telah kami order:-

Dalam banyak-banyak menu, menu ni paling sedap. Perlu gaul semua tambah skit cili..memang maveles. :)

Ni starter, tapi masa ni tgh promosi aidilfitri. Harga dalam RM9.90. Bagi aku mahal la..takdela sedap mana pun. Nak kudap2 dengan family sambil tunggu makanan bolehla. Tapi aku suggest takyah ambik sbb dtg sekali ngan makanan korg. hahahahaha...

Ni Mi Tarik Udang, boleh dikatakan sedap jugak..cuma tak pedas jer. sesuai untuk anak-anak berusia 8 tahun keatas.


Aku oder ni, namanya sizling braised beef. daging yang lembut, kuahnya biasa-biasa jerla. faveret aku makan, tapi takdela teruja sgt.

Ni plak nasi goreng, tak pedas langsung..bolehla kalau yang ada anak kecil tu boleh order ni.

Ni bubble tea, air paling sedap kat cafe ni. Sapa-sapa yang makan kat sini mesti order air ni. Air ni blehla share 2 orang. Wajib order. yang ada kencing manis...digalakan minum air suam. hahahahahah

Disinigak ada menu nasi lemak, nasi yang kasar, kering, sambil biasa-biasa ajer.

Lepas makan apa salahnya, korg tolong kemas skit. yang mana ada kotor kat meja lap la skit. Bila kita mudahkan kerja orang, InsyaAllah tuhan akan permudahkan urusan kita. :)


Overall rating untuk Addon White Coffee - Meru, Ipoh Perak:-

Keseluruhan Rate :- 5/10
Parking : 5/10 - parking byk, Xde bumbung
Makanan : 5/10
Minuman : 5/10
Staff : 8/10 Staff











No comments:

Post a Comment