ads02

Monday, June 17, 2019

Holiday in Krabi..




Bermulah trip ke krabi bersama-sama isteri tersayang. Kalu ikutkan taknak naik flight nak drive jer ke krabi. Tapi tawakal jela.. kita hanya berserah pada tuhan dan mohon pada tuhan untuk dilindungi. 1st time jejakkan kaki di KLIA2..inila flight yang bakal bawa aku dan isteriku ke krabi..yeahhhhhh...

Bagi aku krabi adalah sebuah daerah yang didiami ramai penduduk yang beragama Islam. Walalupun ramai orang Islam tak bermakna makanan disini semuanya halal..jadi perlu berhati-hati juga untuk memilih makanan. Bagi aku, kalau nak makan mmg senang bersepah gerai2 orang Islam. Kalau duduk hotel kat krabi ini, nasihat aku time breakfast pegila cari diluar..walaupun breakfast pihak hotel sediakan. Roti pun kebanyakkan tak halal..

Aku pergi ke krabi time bukan public holiday.. hotel aku beli siap2 melalui online, contohnya: Agoda, trivago dll. Aku menginap di Aonang Cliff Beach.. kenapa pilih hotel ni. 1st dekat ngan kedai-kedai makan lepas tu kita dua tak tahu bawa moto..mana2 pegi sama ada sewa tut tut atau jalan kaki jela. Hotel ni semalamam harga dalam RM280.. Time aku pergi ni mata wang Malaysia tgh jatuh..tukar RM1000 dapat dalam 8240 bath..lebih kurang la..


Sebelah hotel aku ni ada Mc Donald dan 7-eleven..best2, aku ngan wife suka minum coke botol...hahahahahaha.


Haaaa.. ni roti yang aku cakap, berhati-hati bila nak membayar..hihihihihi


Ni harga tut tut di krabi..sometime diorg tak guna harga ni. Main petik jer.. ada tut tut charge sampai RM20 walaupun tak sampai 500 meter.



 

No comments:

Post a Comment